Cliënten hebben een wettelijk recht om een klacht in te dienen over
geleverde zorg.
Volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg uit 2015 is
iedere zorgondernemer verplicht een regeling te treffen voor de behandeling van klachten over een gedraging van hem of van voor hem werkzame personen jegens een cliënt en deze regeling op
passende wijze onder de aandacht van zijn cliënten te brengen.
Vanaf 01-01-2016 is de Wkkgz van kracht, deze wet verplicht dat iedere
zorgaanbieder een onafhankelijke Klachtenfunctionaris heeft voor de informele afhandeling van cliënt klachten. WelzijnZuidWest is aangesloten bij Solopartners, die voorziet in een
Klachtenfunctionaris en een Klachtencommissie. Hierdoor voldoet WelzijnZuidWest aan de Wkkgz.
Wilt u meer weten over onze klachtenregeling?
Neem vrijblijvend contact met ons op via 06-83560909 of het contactformulier.